Kommunikation og markedsføring

Vores badmintonkonsulent kan hjælpe din klub  med kommunikation, markedsføring og synlighed i lokalområdet.

Kontakt badmintonkonsulent Mathias Haulund på mathias.haulund@dgi.dk eller telefon 40127804.

Tilegn dig viden

På dgi.dk finder inspiration og vejledning til, hvordan din klub kan udvikle kommunikation og markedsføring. Badmintonklubbers brugere træffes forskellige steder. Derfor er det vigtigt at være til steder i flere forskelligartede medier og udnytte forskellige kanaler, hvis man vil i kontakt med så mange som muligt.

Hjemmeside

Hjemmesiden er klubbens mest troværdige kilde til viden, og det er derfor vigtigt, at den er opdateret. Det kan godt være, at den ikke får tusindvis af besøgende, men dem, der kommer forbi, er altid interesserede og søger aktivt efter information om netop din klub. Hvis hjemmesiden ikke er i orden, går klubben nemt glip af nye medlemmer.

Hjemmesiden er det sted, hvor folk søger information, når de vil melde sig ind eller af andre grunde søger uddybende viden om klubben. Derfor kan det være en god ide at tænke over at  kommunikation på andre kanaler, hvis den er god og effektiv meget vel kan ende med et besøg på klubbens hjemmeside.

Brug de lokale medier

De fleste følger med i det område, som de bor i gennem lokale aviser. Det behøver ikke være svært at gøre opmærksom på klubbens eksistens, og de lokale medier er som regel meget glade for at få henvendelser fra lokale foreninger.

https://www.dgi.dk/foreningsledelse/viden-vaerktoejer/kommunikation/medier-og-kanaler/presse/saadan-skriver-du-en-pressemeddelelse

https://www.dgi.dk/foreningsledelse/goer-din-forening-bedre/kommunikation/saadan-kommer-din-forening-i-medierne

Videoproduktion

Videomediet er en anden måde at nå brugerne på. Flere klubber har gode erfaringer med at skabe opmærksomhed med video.

https://www.dgi.dk/foreningsledelse/viden-vaerktoejer/kommunikation/medier-og-kanaler/video

Anvend de sociale medier

De sociale medier er ikke til at komme uden om. Her er rigtigt mange af klubbens medlemmer at finde. Vær blot opmærksom på, at forskellige medlemmer og aldersgrupper anvender forskellige sociale medier, og nogle medlemmer er faktisk slet ikke aktive på sociale medier, så de kan ikke stå alene. Afhængigt af klubbens overskud og kompetence består et social mediemix af i starten af 2020'erne af kanalerne Instagram, Facebook og YouTube.

https://www.dgi.dk/foreningsledelse/artikler/sociale-medier-saadan-kommer-du-i-gang-6-gode-raad

https://www.dgi.dk/foreningsledelse/viden-vaerktoejer/kommunikation/medier-og-kanaler/sociale-medier/faa-din-forening-paa-facebook

 

Badminton København · info@badmintonkoebenhavn.dk